Australia

Asrama di Sydney mahal. Sejak saya mula melawat bandar, saya telah melihat harga asrama meroket kerana hanya kos sara hidup di Australia telah meningkat. Walaupun anda faktor harga pertukaran yang baik pada masa ini, ia hanya mahal untuk mendapatkan tempat tidur di sini, terutamanya di beberapa asrama yang lebih besar dan lebih mewah.

Baca Lebih Lanjut

Kali pertama saya pergi ke Sydney (sepanjang tahun 2007), saya menghabiskan sebahagian besar hari saya duduk di taman botani, membaca buku, dan melihat Opera House dan Harbour Bridge. Ia adalah perjalanan saya dan semua yang saya mahu lakukan adalah berehat. Berkembang, saya pernah mendengar tentang Sydney yang indah dan indah.

Great Barrier Reef adalah salah satu tempat menyelam terbaik di dunia. Berjalan di atas dan ke bawah pantai timur Queensland di Australia, terdapat tan ikan yang dapat dilihat serta karang yang indah dan bertenaga. Saya teruja untuk menggunakan kemahiran menyelam yang baru saya beli dan menyelam Reef Great Barrier ketika saya berada di Cairns. Anda selalu mendengar betapa hebatnya dan saya mahu melihatnya terlebih dahulu.

Pulau Fraser di Australia adalah rumah kepada pantai yang meregangkan batu, hutan hujan, bakau, paya, bukit pasir, dan lebih banyak lagi pantai. Pulau ini adalah surga luar dan destinasi yang sempurna untuk beberapa R & R jika anda ingin pergi dari sini untuk beberapa hari. Sebahagian daripada Taman Negara Great Sandy, Fraser Island diisytiharkan sebagai tapak Warisan Dunia pada tahun 1992, menjadikannya tempat yang sesuai bagi sesiapa yang mencari jalan keluar dan menghabiskan masa yang berkualiti di luar (atau di pantai!

Baca Lebih Lanjut

Ketika kawan-kawan dan saya minum anggur di bayang-bayang Opera House, saya tidak dapat berbuat apa-apa - saya kembali ke Sydney untuk kali pertama dalam tempoh lima tahun dan saya berada di sini selama lebih dari dua minggu! "Bolehkah kita pergi ke tempat lain?" Kawan saya bertanya. "Tentu, mari kita bayar!" Jawab saya. Apabila pemeriksaan kami datang, saya teringatkan sesuatu tentang Sydney yang saya telah lupa: harga yang tinggi.

Dengan Australia lebih dari tujuh juta kilometer persegi, ia memerlukan masa yang lama untuk berkeliling negara. Memandangkan jarak yang jauh, tidak hairanlah sedikit orang yang akhirnya mengembara ke seluruh negara - terlalu banyak tempat untuk diliputi dalam perjalanan singkat. Kebanyakan orang terbang di seluruh negara atau berpegang kepada kawasan kecil untuk diterokai.

Kita semua mempunyai versi kami sendiri The Beach - tempat di dunia di mana semuanya sempurna dan semua adalah syurga. Saya dapati versi saya kembali pada tahun 2007. Ia adalah sebuah bandar kecil di Australia Barat yang dipanggil Coral Bay. Ia adalah satu-jalan bandar dengan satu bar, satu pasar raya, tiga restoran, dan tiga hotel. Ini adalah sebuah bandar kecil.

Baca Lebih Lanjut

Saya suka Australia. Ia adalah salah satu negara kegemaran saya di dunia. Saya telah pergi ke sana lebih dari satu dekad dan telah melewati negara lebih banyak kali daripada saya telah melintasi negara saya sendiri. Saya telah tinggal di asrama banyak di seluruh Australia. Ada di antara mereka yang hebat, beberapa di antaranya sangat mengerikan, beberapa di antaranya hanya OK.

Saya benci ketinggian, yang mana banyak orang mencari ironis, mengingat seberapa sering saya terbang. Tetapi sesiapa yang telah terbang dengan saya sebelum tahu bahawa saya sedikit pelari yang saraf. Mana-mana benjolan di udara dan saya turun ke tempat duduk sehingga buku jari saya berwarna putih. Walaupun saya lebih baik dalam beberapa tahun, saya masih tidak akan mendekati tebing atau tebing dan, jika ada yang berjaya membuat saya menara pemerhatian, saya mengambil masa kira-kira sepuluh minit untuk berjalan ke kaca.

Terletak di pantai Airlie di pantai timur Australia, Kepulauan Whitsunday adalah destinasi popular untuk pelancong. Ia adalah salah satu daripada "aktiviti mesti melihat" di Australia. Cara yang paling popular untuk melihat pulau-pulau adalah dengan mengambil pelayaran belayar. Lawatan biasanya berlangsung tiga hari dan dua malam. Walau bagaimanapun, kerana anda meninggalkan tengah hari pada hari pertama dan kembali ke pagi ketiga, ia lebih seperti dua hari dan dua malam.

Baca Lebih Lanjut

Australia adalah salah satu negara paling terpencil di dunia dan, secara ironinya, salah satu tempat paling popular untuk dikunjungi, terutama di kalangan backpackers dan pelancong bajet. Kerana jaraknya dari Amerika Syarikat, tidak banyak orang Amerika cenderung melawat Australia. Penerbangan panjang dan mahal, dan apabila anda hanya mempunyai beberapa minggu perjalanan, membuang masa beberapa hari terbang mungkin tidak masuk akal untuk banyak pelancong.

Setiap orang mempunyai kejutan stiker apabila mereka sampai ke Australia. Mereka melihat berapa banyak perkara yang ada, dan rahang mereka jatuh. Heck, walaupun orang Australia mendapat kejutan stiker, dan mereka tinggal di sana. Pelancong pergi melalui belanjawan mereka dengan pantas kerana tidak ada yang mengharapkan negara untuk menelan kos sebanyak itu. Ketika saya pertama kali pergi ke Australia beberapa tahun yang lalu, saya sangat meremehkan seberapa banyak yang saya perlukan.

Tahun lalu, semasa lawatan pertama saya ke Australia, saya mengambil bas backpacker dari Perth ke Broome. Bas Backpacker di Australia direka untuk mengambil backpackers di seluruh negara dengan gaya hop / hop. Pada dasarnya, anda akan mendapat bas apabila anda mahu, dari luar bas apabila anda mahu, dan kemudian bas seterusnya akan datang apabila anda bergerak.

Baca Lebih Lanjut

Melbourne adalah salah satu daripada bandaraya paling berseri di Australia. Dari seni bina yang sejuk ke adegan seni yang kuat dengan kafe dan muzik hip, Melbourne sering dianggap sebagai ibu kota budaya Australia. Lorong yang sempit, diliputi dalam seni jalanan bertaraf dunia, menyembunyikan kafe dan taman bir yang indah. Bandar dan saya bercampur dengan baik dan ia adalah tempat kegemaran saya di negara ini.